Rss Feed
  1. Znáte to, když se na scéně objeví nový TAG a všechny vaše odběry mají najednou stejné články/videa? Někdy to bývá jemně otravné, jindy více otravné, jindy si zase rádi počtete to, co se Vám líbí. A musím říci, že zrovna tento TAG mě zaujal a líbil se mi snad ve všech provedeních, které jsem zatím viděla. 

    Tak proč se světem nepodělit o mé myšlenky a odpovědi na zajímavé otázky.

    Upozorňuji, že většinu knih jsem četla v angličtině, takže i jejich názvy budu uvádět v tom jazyce, ve kterém byly přečteny, ale věřím, že to pro nikoho nebude velkým problémem.

    1. Nejlepší kniha, kterou si zatím četla v 2015
    Může tady být těžší otázka? Jak si člověk může vybrat jednu knihu z toho moře knih? Těžko, ale tak pokusím se o to. První mi ovšem na mysl přichází série Mistborn Brandona Sandersona. První z knih se jmenuje The Final Empire. Pokud jste ještě o této sérii neslyšeli, což je velmi nepravděpodobné, jedné se o epickou fantasy, kde se skupina lidí snaží svrhnout zlého vládce. V celé sérii naprosto vyniká unikátní systém magie, kterým Sanderson zaujme v každé jeho knize. Opravdu, pokud máte rádi fantasy, Sanderson musí být na vašem žebříčku s jakoukoliv jeho knihou!





    2. Nejlepší další kniha v sérii (čteno ve 2015)
    Kdo nemiluje série, já však mám trochu zlozvyk. Mám tolik sérií rozečtených, ale nedokončených, že to snad není možné. Avšak série The Naturals mě naprosto dostala. Zatím jsou vydány dvě knihy a já je přečetla během dvou dnů! Autorkou je Jennifer Lynnes Barnes a druhý zmiňovaný díl se jmenuje Killer Instict. Celá série sleduje osudy několika mladých teenagerů, kteří mají "zvláštní" schopnosti a s jejich využitím řeší různé zapeklité zločiny. Tyto knihy jsou tak čtivé! Chytnete je do ruky a najednou je musíte dočíst! The Naturals bylo snad mé první ponoření do YA mystery/crime žánru a nelituji ničeho! Navíc, později v roce 2015 vychází třetí díl série, který prostě musím mít!



    3. Nově vydaná kniha, kterou chceš přečíst
    Rok 2015 je plný nových vydání. Mnoho nových knih, které jsem chtěla přečíst, jsem již přečetla, na mnoho nových knih ještě čekám, neboť nejsou ještě vydány. Momentálně je však nejvýše na mé TBR poličce kniha Paperweight od Meg Haston. Jedná se o YA contemporary, která řeší problém poruchy příjmu potravy. Navíc, přebal je naprosto nádherný.








    4. Nejvíce očekávaná kniha vydaná v 2015
    Jak jsem již naznačila, 2015 je plný nových vydání a já jich ještě mnoho očekávám. Snažím se zde vybrat knihu, kterou neodpovídá valná většina těch, kdo tento TAG zpracovala (ale ano, Queen of Shadows mám samozřejmě taky na radaru). Proto jsem pro tuto otázku vybrala knihu Soundless od Richelle Mead. Richelle Mead je naprosto skvělá autorka, miluji její série, tudíž je pro mě velkým překvapením, že se pouští do stand-alone knihy. Ale jak říkám, užila jsem si vše, co jsem od ní četla, tudíž jí důvěřuji. Soundless je fantasy kniha, která využívá prvky čínského folklóru. No nezní to zajímavě? Soundless vychází 10. listopadu!




    5. Největší zklamání
    Ač to nerada přiznávám, mám naprosto jasno. Největším zklamáním pro mě byla kniha Maggie Stiefvater, která nese název The Scorpio Races. Tato kniha byla tak dokonale nudná. Nic se v ní nedělo! Tedy, posledních 20 stran knihy se objevilo trochu akce. Pokud jste tak, jako já, na akční knihy, tak tohle raději nechte někomu jinému.








    6. Největší překvapení
    V posledních měsících jsem se začala více potápět do vod audio-knih. Nikdy předtím jsem si nemyslela, že bych se zvládla soustředit na mluvený text. Kupodivu, jsem toho schopná! Proto musím vyzvednout knihu, kterou jsem poslouchala a zároveň se stala mým velkým favoritem! Jedná se o Extremely Loud And Incredibly Close Jonathana Safrona Foera. Jedná se o příběh malého chlapce, kterému zemřel tatínek během teroristického útoku 9/11. Jedná se o příběh, který Vás pobaví, ale zároveň zapůsobí na Vaše emoce! Jedná se o naprosto dokonalou knihu!!





    7. Oblíbený nový autor
    Právě jsem dočetla trilogii Anna and the French Kiss, takže ano, miluji Stephanie Perkins! A jsem neskonale ráda, že v roce 2016 vydá novou knihu!

    8. Nejnovější fiktivní zalíbení
    Ach, mám tolik fiktivních boyfriendů, že vybrat jednoho je skoro jako podvádět všechny další. Ale budu se držet v rytmu předchozí otázky a odpovím Étienne St. Clair z Anna and The French Kiss! Nejde jej nemilovat, prostě nejde!

    9. Nejnovější oblíbený charakter
    V knižním světě je tolik postav, že nechápu, jak bych mohla vybrat pouze jednu. Prostě nemůžu vybrat pouze jednu. To opravdu nejde!

    10. Kniha, která tě rozbrečela
    The Kite Runner - Khaled Hosseini! Tuto knihu jsem četla do školy a víte, jak to bývá. To, co "musíte" číst, se vám většinou vůbec nelíbí. Ale panečku. Tato kniha je plná pocitů. Rozhodně se jedná o dospělejší četbu, ale i tak si myslím, že osloví mnoho lidí z mladšího publika. Jedná se o příběh muže, který imigroval do Ameriky, avšak jeho minulost ho táhne zpět do své domoviny. Budete chtít brečet, zvracet, ale zároveň si knihu zamilujete.







    11. Kniha, která tě udělala šťastnou
    I když se možná jedná o velmi jednoduchou a trapnou odpověď, šťastnou mě většinou učiní knihy, které jsou jednoduché, milé a zamilované. Někdy je krásně číst knížku, u níž máte hned od začátku jistotu, že všechno dopadne dobře. Proto bych zmínila autorky Stephanie Perkins, Kasie West a Jenny Han - jakékoliv jejich romány mi vykouzlí úsměv na rtech!

    12. Nejlepší filmová adaptace
    Abych pravdu řekla, moc filmových adaptací jsem letos neviděla, takže mě napadá jenom Mockingjay Part 1. Užila jsem si ho a je to pravděpodobně jediná filmová adaptace, která mě napadá, takže zde je má odpověď!

    13. Nejoblíbenější článek
    Já toho letos moc nenapsala. Bývaly roky a jiné blogy a příspěvky, ale 2015 je pro mě velmi slabým rokem, snad se to zlepší.

    14. Nejkrásnější kniha, kterou si koupila
    The Night Circus - Erin Morgenstern! No, nemá prostě nádherný obal! Je tak krásná, navíc má černé stránky. Nádherně vypadá i pod přebalem! A velký bonus! Jedná se o krásnou knihu nehledě na přebal. Styl psaní je prostě nádherný, přímo magický!









    15. Co musíš přečíst do konce roku
    Nerada si dělám velké plány. Vím, že chci přečíst některé nově vydané knihy, chci dočíst ještě pár knih Brandona Sandersona, kterého opravdu miluji. A také se chci podívat na pár britských/amerických klasik, Přeci jenom studuji literaturu a ta se bohužel nezabývá YA a fantasy tak moc, jak bych chtěla! Škoda, měla bych být průkopník!


    Doufám, že jste si tento TAG užili tak, jako já! Pokud jste jej taky nějak zpracovali, určitě se podělte o své dílo, protože tyto otázky jsou jedny z nejpovedenějších za hodně dlouhou dobu.



  2. 0 komentářů:

    Okomentovat